Breadcrumbs

Η Σημασία της Στάσης του Σώματος

“Καθήστε ίσια!”

“Σταματήστε να καμπουριάζετε”

Πολλές φορές θα έχετε ακούσει αυτές τις δυο γραμμές στο παρελθόν είτε από τον δάσκαλο σας όταν ήσασταν στο σχολείο είτε από τους γονείς σας στο τραπέζι ή ακόμα και από τον μασέρ σας μετά από αυτό το πολύ σπάνιο μασάζ. Είναι πολύ εύκολο να ξεκινήσετε κάποιες κακές συνήθειες και καθώς το να το ακούτε ξανά και ξανά μπορεί να είναι ενοχλητικό, ήταν όλοι σωστοί.

Το να καμπουριάζετε για μεγάλες χρονικές περιόδους μπορεί να έχει μεγάλες επιπτώσεις στο σώμα σας και να είναι αιτία αρνητικές συνέπειες στην υγεία σας. Είτε ακουμπάτε στο γραφείο σας στη δουλειά, είτε σηκώνετε ένα βαρύ αντικείμενο ή κοιτάτε κάτω στο κινητό σας για ώρες, η σωστή στάση του σώματος είναι πολύ σημαντική και το καμπούριασμα μπορεί να επηρεάσει περισσότερα από ότι νομίζετε.

 

Μια υγιής σπονδυλική στήλη έχει τρεις φυσικές καμπύλες – μια στο λαιμό , μια στο επάνω μέρος της πλάτης και μία στο κάτω μέρος της πλάτης[1], και κοιτάζοντας από τα πλάγια θα πρέπει να δείτε μια καμπύλη σχήματος S. Η καλή στάση του σώματος βοηθάει να διατηρούνται αυτές οι καμπύλες ώστε να κρατούν τα κόκκαλα και τις αρθρώσεις σε σωστή ευθυγράμμιση, έτσι ώστε οι μυς να χρησιμοποιούνται σωστά και να μειωθούν οι πιθανότητες για πόνους στο κάτω μέρος της πλάτης[2]. Είναι πολύ σημαντικό να διατηρούνται οι περίπλοκες αρθρώσεις στην πλάτη και στην σπονδυλική στήλη υγιείς.

Η κακή στάση μπορεί να επηρεάσει πολλά μέρη του σώματος σας, τα πάντα από εσωτερικά ως και να γίνετε πιο επιρρεπείς στους τραυματισμούς. Χωρίς καλή στάση, οι μυς σας και οι σύνδεσμοι σας μπορεί να γίνουν δύσκαμπτοι, κάνοντας σας να νιώθετε πόνο, και μακροπρόθεσμα, ενδεχομένως να προκαλέσει σοβαρές μυοσκελετικές παθήσεις[3].

 

Ξέρατε ότι το καμπούριασμα μπορεί να επηρεάσει την ικανότητα των πνευμόνων ως και 30 τοις εκατό[4]; Αυτό σημαίνει ότι το σώμα σας δουλεύει περισσότερο για να αναπαράγει οξυγόνο, το οποίο μπορεί να οδηγήσει σε δύσπνοια, σε συχνή θολούρα και πιθανές καρδιακές παθήσεις[5].  Μπορεί επίσης να επηρεάσει την πέψη, καθώς όταν κάθεστε ίσια, τα εσωτερικά σας όργανα είναι στην σωστή θέση, βοηθώντας έτσι την υγιή πέψη[6]. Επίσης, δείχνετε μεγάλη αυτοπεποίθηση και παρουσία όταν στέκεστε ίσια.

 

ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ ΓΙΑ ΚΑΛΗ ΣΤΑΣΗ ΤΟΥ ΣΩΜΑΤΟΣ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ

 

Καθήστε αναπαυτικά

Αν πρόκειται να κάθεστε στο γραφείο ή σε τραπέζι στο σπίτι, είναι πολύ σημαντικό να πάρετε την σωστή καρέκλα. Θα πρέπει να είναι ρυθμιζόμενη και θα πρέπει να υποστηρίζει το κάτω μέρος της πλάτης. Ξεκινήστε με το να κάθεστε σωστά στην καρέκλα, έτσι ώστε διατηρείται επαφή της πλάτης σας με την πλάτη της καρέκλας. Στην συνέχεια, ρυθμίστε την καρέκλα σας, και σιγουρευτείτε ότι τα πόδια σας δεν αιωρούνται αλλά είναι πλήρως ακουμπισμένα στο πάτωμα και προσπαθήστε να κρατήσετε τα γόνατα σας ευθυγραμμισμένα με τα ισχία σας.

Αγοράστε καλό στρώμα

Περνάμε το ένα τρίτο της ζωής μας με το να κοιμόμαστε[7] και το να έχουμε το λάθος στρώμα μπορεί να είναι επιζήμια για την στάση του σώματος, ενώ το να επιλέξουμε το σωστό μπορεί να ελαχιστοποιήσει τους παράγοντες οι οποίοι οδηγούν σε πόνους στην πλάτη, καθώς και να επηρεάσει την ποιότητα του ύπνου.

Θα πρέπει να βρείτε ένα υποστηρικτικό στρώμα αλλά αυτό ποικίλλει από άνθρωπο σε άνθρωπο. Για να βρείτε το σωστό για εσάς, είναι καλύτερο να ξαπλώσετε στο στρώμα και να το δοκιμάσετε πριν το αγοράσετε. Αν είναι πολύ σκληρό, θα σπρώχνει τα σημεία πίεσης εκτός ευθυγράμμισης αλλά αν είναι πολύ μαλακό δεν θα τα υποστηρίζει.

Εάν το στρώμα σας είναι άνω των 10 ετών ή μπορείτε να νιώσετε τα ελατήρια, τότε είναι καλή στιγμή να πάρετε ένα καινούριο[8].

Κατά την χρήση υπολογιστή

Η οθόνη θα πρέπει να είναι ακριβώς μπροστά σας σε μήκος ενός βραχίονα μακριά και στο σωστό ύψος – η κορυφή της οθόνης θα πρέπει να είναι λίγο πιο κάτω ή ακριβώς στο ύψος των ματιών, διαφορετικά αυτό μπορεί να οδηγήσει σε προβλήματα με τον λαιμό και την πλάτη. Όταν η οθόνη είναι στην σωστή θέση, βεβαιωθείτε επίσης ότι έχει την σωστή φωτεινότητα. Ένα μαξιλάρακι για να ακουμπάτε τα χέρια σας θα σας βοηθήσει να μειώσετε την πίεση στο καρπό και στα χέρια σας.

Αν πότε βρεθείτε να έχετε πόνο, οι Nurofen Liquid Caps 400 mg κάψουλες θα σας βοηθήσουν να ανακουφιστείτε από τον πόνο για 8 ώρες – αλλά αν δείτε ότι έχετε επαναλαμβανόμενο πόνο σε τακτική βάση, βεβαιωθείτε να ακολουθήσετε τις παραπάνω συμβουλές, και αν δεν υποχωρήσει, δείτε τον γιατρό σας. Να διαβάζετε πάντα το φύλλο οδηγιών.



[1] http://www.mayoclinic.org/healthy-lifestyle/adult-health/multimedia/back-pain/sls-20076817?s=2

[2] http://www.mayfieldclinic.com/PE-POSTURE.htm

[3] http://www.posturite.co.uk/posture-learning-resources/bad-posture-solutions

[4] http://www.livestrong.com/article/437366-health-problems-from-bad-posture/?utm_source=huffingtonpost.com&utm_medium=referral&utm_campaign=pubexchange_article

[5] http://www.livestrong.com/article/437366-health-problems-from-bad-posture/?utm_source=huffingtonpost.com&utm_medium=referral&utm_campaign=pubexchange_article

[7] http://www.webmd.com/sleep-disorders/features/best-mattress-good-nights-sleep

[8] http://www.chiropractic-uk.co.uk/gfx/uploads/member%20area/New%20posture%20sheets/Mind%20your%20posture%20-%20buying%20a%20bed%20-%20sleep.pdf

 

 

 ΕΚΤΎΠΩΣΗ

Κατηγορίες