Breadcrumbs

ΟΙ ΠΟΝΟΚΕΦΑΛΟΙ ΤΑΣΗΣ

Η κεφαλαλγία τάσεως είναι το πιο κοινό είδος πονοκέφαλου

Αν είχατε ποτέ πονοκέφαλο, τότε πιθανότερα ήταν μια κεφαλαλγία τάσεως. Είναι το πιο κοινό είδος πονοκέφαλου, που ταλαιπωρεί 8 στους 10 ανθρώπους.

Ο πόνος της κεφαλαλγίας τάσεως επηρεάζει  την καθημερινότητά μας παρεμβαίνοντας τόσο στην εργασία μας όσο και στην κοινωνική ζωή μας. Μπορεί να εμφανιστεί σε οποιαδήποτε ηλικία, αν και οι ενήλικες και οι έφηβοι έχουν μεγαλύτερη πιθανότητα εμφάνισης. Επίσης οι γυναίκες υποφέρουν συχνότερα από τους άντρες.

ΕΙΝΑΙ Ο ΠΟΝΟΚΕΦΑΛΟΣ ΜΟΥ ΠΟΝΟΚΕΦΑΛΟΣ ΤΑΣΕΩΣ?

Ε: Πού νιώθετε τον πόνο;

Α: Η κεφαλαλγία τάσεως γίνεται αισθητή συνήθως και στις δύο πλευρές του κεφαλιού και περιγράφεται συχνά ως μια ταινία που συσφίγγεται γύρω από κεφάλι.

Ε: Είναι ο πόνος παλλόμενος;

Α: Ο πόνος μιας κεφαλαλγίας τάσεως είναι συνήθως σταθερός και δεν πάλλεται.

Ε: Πόσο έντονος είναι ο πόνος;

Α: Ο πόνος της κεφαλαλγίας τάσεως είναι συνήθως ήπιος έως και μέτριος σε ένταση.

Ε: Πόσο καιρό έχετε τον πονοκέφαλο;

A:Μια κεφαλαλγία τάσεως διαρκεί από 30 λεπτά έως και 7 μέρες.

Ε: Όταν κινείστε χειροτερεύει ο πόνος;

Α: Γενικά οι κεφαλαλγίες τάσεως δε χειροτερεύουν με την άσκηση ή την κίνηση.

Ε: Όταν έχετε πονοκέφαλο νιώθετε και ναυτία ή εμετό;

Α: Η ναυτία και ο εμετός δε συσχετίζονται συνήθως με τις κεφαλαλγίες τάσεως.

ΟΙ ΜΥΕΣ ΕΙΝΑΙ Η ΠΗΓΗ ΤΩΝ ΚΕΦΑΛΑΛΓΙΩΝ ΤΑΣΕΩΣ

Μερικά καθημερινά πράγματα όπως το στρες και η κακή στάση του σώματος μπορεί να προκαλέσουν τάση στους μύες του κεφαλιού και του λαιμού και να δημιουργήσουν μικρά σημεία σαν κόμπους(Trigger points). Όταν συμβεί αυτό, μέσα στους μύες απελευθερώνονται χημικές ουσίες που προκαλούν την μετάδοση του πόνου. Αλλά ο πόνος δε μένει εκεί που ξεκινά. Κινείται από τους μύες στο κεφάλι, όπου γίνεται αισθητός με τη μορφή κεφαλαλγίας τάσης.

ΠΡΟΛΗΨΗ ΤΩΝ ΚΕΦΑΛΑΛΓΙΩΝ ΤΑΣΕΩΣ

Υπάρχουν τρόποι με τους οποίους μπορείτε να βοηθήσετε τη αντιμετώπιση των κεφαλαλγιών τάσεως: 

  • Αποφεύγετε τους παράγοντες πρόκλησης ενός πονοκέφαλου: Διαφορετικά πράγματα προκαλούν κεφαλαλγία σε διαφορετικούς ανθρώπους. Μάθετε τι προκαλεί τους πονοκέφαλους σας και τηρείτε ένα ημερολόγιο. Όταν νιώσετε ότι σας έρχεται ένας, σημειώστε τι κάνατε ή τρώγατε πριν νιώσετε τον πόνο. Αφού γνωρίσετε τους παράγοντες εκκίνησης, είναι πολύ ευκολότερο να τους αποφεύγετε.
  • Ξεκούραση και χαλάρωση: Οι άνθρωποι αναφέρουν συχνά το στρες ως βασικό παράγοντα πρόκλησης πονοκέφαλου. Οι τεχνικές χαλάρωσης όπως η αυτοσυγκέντρωση μπορούν να βοηθήσουν στη μείωση του στρες. Η καλή ισορροπία μεταξύ εργασίας και προσωπικής ζωής αλλά και ο αρκετός ύπνος μπορεί επίσης να βοηθήσουν.
  • Ασκηθείτε και τρώτε τακτικά: Η έλλειψη άσκησης και η παράλειψη γευμάτων μπορούν επίσης να προκαλέσουν πονοκέφαλο. Ένας σύντομος περίπατος στο διάλειμμα της δουλειάς σας ή αν είναι εφικτό το γυμναστήριο μπορούν επίσης να μειώσουν τον αριθμό κεφαλαλγιών τάσεως που έχετε.
  • Αναλγητικά φάρμακα: Τα παυσίπονα όπως το Nurofen, βοηθούν στην ανακούφιση από μια κεφαλαλγία τάσεως. Οι διαλυτές μορφές όπως το  Nurofen Express και Nurofen μαλακές κάψουλες δρούν εως και δύο φορές γρηγορότερα από το κανονικό Nurofen και προσφέρουν σημαντική βοήθεια.

ΚΟΙΝΟΙ ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΠΡΟΚΛΗΣΗΣ  ΚΕΦΑΛΑΛΓΙΑΣ ΤΑΣΕΩΣ 

Η κοινή αιτία  των πονοκεφάλων και ιδιαίτερα της κεφαλαλγίας τάσεως για πολλούς ανθρώπους είναι το  στρες. Υπάρχουν όμως και πολλοί άλλοι πιθανοί παράγοντες πρόκλησης, που περιλαμβάνουν:

  • κακή στάση σώματος
  • κούραση
  • παράλειψη γευμάτων
  • έλλειψη άσκησης
  • άγχος και κατάθλιψη

 

ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΝΗΣΥΧΗΣΩ ΓΙΑ ΜΙΑ ΚΕΦΑΛΑΛΓΙΑ ΤΑΣΕΩΣ;

Οι περισσότερες κεφαλαλγίες τάσεως δεν είναι σήμα μιας σοβαρότερης ασθένειας. Πρέπει όμως να δείτε έναν γιατρό αν:

  • Ο πονοκέφαλός σας προκύπτει από  τραυματισμό στο κεφάλι
  • Έχετεπροβλήματα όρασης, όπως θολότητα
  • Τα συμπτώματα του πονοκέφαλου γίνονται όλο και πιο έντονα
  • Ο πονοκέφαλος συνοδεύεται από άλλα συμπτώματα, όπως πυρετός και εμετός. 

Κατηγορίες