Breadcrumbs

ΜΑΘΕΤΕ ΤΑ ΠΑΝΤΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΣΦΥΑΛΓΙΑ

Μάθετε τα πάντα για την οσφυαλγία

Πάσχετε από οσφυαλγία; Αν ο πόνος στην πλάτη σας εμποδίζει να χαρείτε τη ζωή και να εργάζεστε, δεν είστε μόνοι. Η οσφυαλγία είναι ένα πολύ κοινό πρόβλημα που προσβάλλει τα 4 /5 των ανθρώπων κάποια στιγμή. Τα συμπτώματα ποικίλλουν από ήπιο πόνο ως έντονο πόνο ή σπασμοί στους μύες της κάτω πλάτης ή της μέσης ή άνω πλάτης.

Για τους περισσότερους ανθρώπους, τα καλά νέα είναι ότι ο πόνος είναι συνήθως προσωρινός. Με τη σωστή αντιμετώπιση μάλλον θα νιώσετε καλά σε μερικές μέρες ή εβδομάδες .

Για να σας βοηθήσουμε να ξεκινήσετε στο δρόμο προς την ανάρρωση, σας παρουσιάζουμε τις κοινές αιτίες της οσφυαλγίας, τι μπορείτε να κάνετε για την ανακούφιση της και συμβουλές για την πρόληψη των κακώσεων:

ΤΙ ΠΡΟΚΑΛΕΙ ΤΟΝ ΠΟΝΟ ΣΤΗΝ ΟΣΦΥΑΛΓΙΑ; 

Section 713 Lifting Illustration

Στους περισσότερους ανθρώπους  τα αίτια είναι απλά  μια καταπόνηση, ένα διάστρεμμα ή ένας σπασμός σε μυς ή σύνδεσμο της πλάτης είναι αρκετα να προκαλέσουν πόνο. Μερικές από τις πιο κοινές αιτίες οσφυαλγίας είναι:

  • Σήκωμα βάρους με λάθος τρόπο
  • Υπερβολικό τέντωμα σε σήκωμα βάρους
  • Κακή στάση σώματος
  • Κακή θέση στον ύπνο ή μαλακό στρώμα
  • Υπερβάλλον βάρος
  • Εγκυμοσύνη
  • Έλλειψη άσκησης
  • Στρες
  • Κάπνισμα

Όσο μεγαλώνουμε η πιθανότητα να υποφέρουμε από οσφυαλγία αυξάνεται και είναι  συχνότερη σε  άτομα  30 έως 50 ετών.

Επίσης η πιθανότητα μεγαλώνει αν δεν ασκείστε  και κάθεστε πολύ χρόνο σε ένα γραφείο. Αλλά  μπορεί  να έχετε και οσφυαλγία λόγω υπερβολικής άσκησης!

Είναι σημαντικό να βρείτε τη σωστή ισορροπία.

ΠΩΣ ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΑΝΑΚΟΥΦΙΣΩ ΤΗΝ ΟΣΦΥΑΛΓΙΑ;

Όταν έχετε οσφυαλγία, μπορεί να χρειαστεί  να ξαπλώσετε  στο κρεβάτι για μερικές μέρες. Υπάρχουν όμως κάποια απλά πράγματα που μπορείτε να κάνετε τις πρώτες 2-3 μέρες για να βοηθήσετε στην ανακούφιση οσφυαλγίας και να επισπεύσετε την ανάρρωση:

  • Αυτοφροντίδα: πάγο στην πλάτη σας για 20 λεπτά κάθε 1-2 ώρες όταν δεν κοιμάστε. Τις πρώτες μέρες θα πρέπει να αποφύγετε τα ζεστά στην πλάτη σας ή οινόπνευμα, ή μασάζ. Αυτό θα αυξήσει τη φλεγμονή και το πρήξιμο στους ιστούς σας. Μετά από 2-3 μέρες μπορείτε να βάλετε  θερμαντικά έμπλαστρα για την ανακούφιση των μυών σας.
  • Παραμείνετε ενεργητικοί: αποφύγετε τις δραστηριότητες που δεν είναι απαραίτητες, αλλά συνεχίστε να κινείστε με απαλές κινήσεις. Οι ασκήσεις για την οσφυαλγία μπορούν να είναι ένας αποτελεσματικός τρόπος για να επιταχύνετε την ανάρρωση. Αν δεν είστε σίγουροι, ζητήστε από τον φυσιοθεραπευτή σας να σας δείξει τεντώματα πλάτης και ασκήσεις ενδυνάμωσης που μπορούν να βοηθήσουν στην ανάρρωσή σας.
  • Να είστε σε κίνηση: αποφεύγετε να μείνετε σε μια θέση (π.χ. στον υπολογιστή, βλέποντας τηλεόραση ή ξαπλωμένοι) για περισσότερο από 20-30 λεπτά κάθε φορά. Όσο συντομότερα μπορείτε να κινηθείτε κανονικά ξανά, τόσο καλύτερα θα νιώθει η πλάτη σας.
  • Ελέγξτε τον πόνο: παίρνοντας ένα απλό παυσίπονο όπως το Nurofen μπορείτε να μείνετε ενεργοί και να σας δώσει προσωρινή ανακούφιση της φλεγμονής και ήπιου έως μέτριου πόνου στην πλάτη. Αν είστε πάνω από 65 χρονών και παίρνετε άλλα φάρμακα, είστε έγκυος ή θηλάζετε, συμβουλευτείτε το γιατρό ή το φαρμακοποιό σας.
  • Μείνετε θετικοί: αν η οσφυαλγία σας κάνει να είστε απογοητευμένοι ή οξύθυμοι, προσπαθήστε να μην την αφήσετε να σας ελέγχει. Κάποιες απλές τεχνικές χαλάρωσης και αναπνοής μπορούν να σας βοηθήσουν να αντιμετωπίσετε την κατάσταση ενώ η πλάτη σας επουλώνεται.

Δείτε τον γιατρό σας αν η οσφυαλγία σας δεν βελτιωθεί με το χρόνο ή έχετε άλλα συμπτώματα που σας ανησυχούν (π.χ. πυρετός, δυσκολία ούρησης, αδυναμία, μούδιασμα ή μυρμήγκιασμα στα πόδια σας).

ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΟΣΦΥΑΛΓΙΑΣ

Υπάρχουν μερικά πράγματα που μπορείτε να κάνετε για να αποφύγετε τον κίνδυνο κάκωσης της κάτω πλάτης:

  • Σηκώνετε σωστά τα βαριά αντικείμενα: χρησιμοποιείτε τα πόδια και όχι την πλάτη σας
  • Μην σκύβετε όταν είστε όρθιοι ή καθιστοί
  • Διατηρήστε μια καλή στάση όταν οδηγείτε ή στο γραφείο
  • Να ασκείστε τακτικά και να ελέγχετε το βάρος σας
  • Σταματήστε το κάπνισμα
  • Φοράτε άνετα παπούτσια με χαμηλά τακούνια
  • Κοιμηθείτε σε μια πλευρά για να ελαχιστοποιήσετε οποιαδήποτε καμπύλη στη σπονδυλική στήλη σας και χρησιμοποιείτε σκληρό στρώμα

Κατηγορίες